Gå direkt till innehåll

Kategorier: gymnasiebehörighet

  • Resultatet vänder uppåt - fler elever behöriga till gymnasiet

    De preliminära betygsresultaten för åk 9 i Helsingborgs stads skolor visar att andelen elever med gymnasiebehörighet har ökat med drygt en procentenhet jämfört med föregående läsår. Vändningen kommer efter ett läsår där lärare och rektorer tillsammans med stödverksamheter intensifierat arbetet med att följa upp och stötta varje enskild elev som riskerat att inte nå målen.

    Ungdomar i högstadieåldern sitter i ett klassrum
  • Fler elever i årskurs 9 behöriga till gymnasiet

    Redan förra året kunde vi konstatera att andelen elever som tar examen från våra kommunala gymnasier hade ökat. Det gör de även i år när vi gör en första sammanställning av skolresultaten från Helsingborgs stads skolor för läsåret 2015/2016. Dessutom är fler elever som lämnade årskurs 9 behöriga till gymnasies yrkesprogram än förra året.